Presentionstråd

Allmänt (hoj)snack.
Pampers

Inläggav Pampers » tis maj 31, 2005 13:33

Anders, 22, från Bollebygd. Har haft kortet i en månad nu. Kör en XT600. Tyvärr med mindre grovmönstrat. Är väl nybörjare på grus kan man säga.

Hänger gärna med ut på grusturer i närheten av Borås eller Göteborg!

Användarvisningsbild
klippo

Presentation

Inläggav klippo » mån aug 22, 2005 01:23

Hej!

Här kommer på uppmaning en kort presentation av mig: jag heter Joakim S och bor i Kode, 4 mil norr GBG.
Har nyligen hittat hit via en länk från XRV750.net
Är 40 år, gift, har två grabbar (varav en i bästa moppeålder). Har haft mc sen jag va 15, började med en gammel 125:a Husqvarna, sedan 250 Husqvarna, HD, RM250, XT600, XL500 för att i april -05 skaffa mig min nuvarande AT-02. Var utan hoj mellan 99 och 05, tröttnade ordentligt när min helt nyrenoverade XT blev stulen-allt var klart, utom påfyllning av olja. De :evil::na drar iväg på E6:an, hojen blir liggande i diket efter 1 km med helt skuren motor. Köpte XL:n i feb-05 för att kolla om jag fortfarande tyckte det var kul å åka. Blev ju naturligtvis helsåld. Kör nu så mycket det går. Kör ofta i Svartedalen och norrut i skogarna.
Får lägga till ännu en hoj i listan: Har gjort mig av med AT:n - bytte in den mot en XR650 för ett tag sen.
Ooops! Det har tillkommit en stor orange sak i samlingen oxå - en LC8

Mvh Jocke
Senast redigerad av klippo tor aug 10, 2006 15:53, redigerad totalt 2 gånger.

MrMajs

Inläggav MrMajs » mån aug 22, 2005 15:16

Hej

Emil, 19 år. Jag kommer från Växjö. Jag tog körkort för 125:a hösten 2003 och sedan för mellan hösten efter. Jag har kört en del på grus med min DT 125:a som jag nu har sålt till förmån för en DR 350.

Användarvisningsbild
Hemsjö

Inläggav Hemsjö » lör nov 19, 2005 22:07

Hej
Jonas här, jag är en åkare från Alingsås.
Köpte en TTR600 för en månad sedan, än så länge helnöjd.
Ser fram emot både långa och roliga grus-svängar fram igenom.
Detta trots dom elaka minusgraderna som existerar nu.

Användarvisningsbild
mats#10

Inläggav mats#10 » ons aug 02, 2006 16:55

Bättre sent än aldrig :grin:

Mats Johansson är fullständiga namnet, född i mitten av 60-talet.
mats#10, kommer från ett tidigare medlemskap i HOORC, där medlemsnunmret var just 10, har vant mig vid detta och har inga planer på att ändra.

Till professionen är jag kock och driver en sallads-, lunch- och cateringbutik i centrala Vänersborg sedan årsskiftet 2000.
Kommer ursprungligen från Kungsbacka.
Jag har åkt hoj sedan 16-års ålder med några års uppehåll, då jag försökte mig på att ha segelbåt i stället. Tack och lov insåg jag mitt misstag efter ett par år.

Är förhållandevis grön på grusåkat, (innan 2001 hade jag nog aldrig kört på en grusväg), men nu undviker jag gärna asfaltsbelagda vägar.

Har varit ganska trogen mina hojar och inte hunnit gå igenom alltför många, men här är dom i kronologisk ordning: Yamaha AS3 125 -72, Honda CB 500 F - 77, Yamaha XJ 900 - 83, Homda XL 400 R -83, Honda XL 1000 Varadero -99, Yamaha XT 600 E -97, KTM 950 Adventure -04, Yamaha SR 500 -81.

Idagsläget äger jag XL400, KTM950 och SR500. SR:en är helt nyinköpt och skall byggas om till en klassisk grusräser, Scrambler :twisted:

Jag åker gärna långt och länge, ofta och mycket

/Mats
950: The # of the BEAST

Pjotr

Inläggav Pjotr » ons aug 02, 2006 18:56

Okej, då kommer en liten presentation av mig å då.

Robban S skrev:Började med 12hk på Zundappen tidigt sjuttiotal.
Förutom att jag hade 7hk som mest, så stämmer resten in på mig. :cool:

Lärde mig köra mc i lumpen på en Java 250 (klarade att slanga en 15-20m). Vi fick sedan vara testpiloter för Husqvarnas automatväxlade, nedbantade (23 hk) hojar som var lite enklare att hantera i skogen. Fillimongen som greppar tag när man kickar var felhärdad så efter 2 veckor hade vi sparkat av den på 10 av 12 hojar. Inte mycket mer att göra med en automatväxlad hoj än att parkera den, springa igång funkar ju inte. 10 månaders körning i alla väder och på alla underlag var ett riktigt bra sätt att lära sig köra hoj på i alla fall.

mats#10 skrev:Honda CB 500 F - 77
Efter lumpen köpte jag en likadan, mörkbrun med orangea dekaler på tanken. :cool:

Den tog mig och dåvarande sambon till Italien -81. Året efter åkte jag och en kompis till Franska rivieran via Amsterdam och Paris.
Hade även en Husqvarna 250 och körde lite enduro med under denna period.
Det blev även lite cross med en KTM 250 med Rotax-motor och slidmatning, rackarns vad den gick. Körde på Blixås-banan i Mölndal där även Jörgen Nilsson tränade (som tyvärr sedan skadade sig allvarligt). Efter att ha sett honom köra slutade jag med cross.

1983 köpte jag en Kawa GPZ 1100 -82 med insprutning. Med ny sambo där bak åkte jag runt i större delen av Europa varje sommar under 4-5 år, till Svarta havet som längst. Var även med Kortedala motorklubb och körde roadracing med Kawan. Gick igenom förarutbildning för tävlingslicens men löste aldrig ut den.

Var hojlös från 1989 till 2005 då jag köpte AT:n jag kör i dag. Trivs riktigt bra med AT:n, det är liksom bara att fortsätta köra oberoende vägens beskaffenhet. :grin:

/Peter

Användarvisningsbild
ubbe
MC: KTM 625a med fet tank, TT rb och ryckutgämnare, så det är väl nästan en Rallyhoj.Såld...

XRV Rally Såld......

Gasgas EC 250 Såld....

Har nu bara en cr80 :(

Presentionstråden.

Inläggav ubbe » ons mar 28, 2007 18:22

Hej ALLA :grin:
Ubbe heter jag bor i norrahammar har fru två barn och en kompis som heter paul åker dominator tror jag :lol: jobbar som yrkesförberedare på johnbauer skolan! har haft hva 360 honda cr500 samt hva430 och lekt amatör cross åkare samt lite gata men nu när man skall vara en förebild så håller jag på att ta körkort på mc (om jag lyckas) har en xrv 750 96 stor och klumpig som jag !! men har alltid gillat den hojen så det blev en sån.
Mvh Ubbe 40+.

Ja lite ändringar blir det alltid :wink:

Körkort på HOJ har jag numera...

å nuförtiden är det bara jag som är stor och klumpig... ( Då hojen blev smidigare att lätta än mig själv)
Senast redigerad av ubbe tor jan 15, 2009 15:50, redigerad totalt 1 gång.

Användarvisningsbild
Paul
MC: XT660r -09

Inläggav Paul » ons mar 28, 2007 18:34

Äntligen har du hittat hit!!!!!
Bilagor
Ubbe när han svetssar mit nya avgas system..JPG
Ubbe när han svetssar mit nya avgas system..JPG (39.43 KiB) Visad 5653 gånger
Ubbes XRV.jpg
Ubbes XRV.jpg (63.82 KiB) Visad 5653 gånger
23.JPG
23.JPG (42.64 KiB) Visad 5647 gånger
???

Användarvisningsbild
Axman
MC: XRV 750 light

Inläggav Axman » lör mar 31, 2007 17:47

Eftersom min presentation fallit bort så kommer den igen.

Tomas , 75:a , fru och 2 barn, bor på Grästorp i Jönköping.
Kommer ursprungligen från metropolen Katrineholm- mest känt för Göran P :shock: . Flyttade till Jönköping -98 för att plugga och blivit kvar sedan dess. Jobbar som SSK, för närvarande inom kommunen.

Bestämde mig hösten -05 för att skaffa hoj-kort, var från början helt säker på att det var en offroadhoj jag skulle köpa. Gick och köpte mig en DR 650 SE - 97:a. Helt nöjd med den hojen- till en början oskruvad sånär som på ett slip-on, effekten räckte gott till då jag var nybörjare. Ombestyckade och öppnade för mer luft hösten -08 vilket gav extra vrid som alltid är välkommet.
Körde ensam hela sommaren -06 innan jag i oktober -06 fick syn på detta utmärkta forum.
Bytte upp mig ett par snäpp både i effekt men också i vikt i jan-09 då jag kom över en XRV 750 för bra pengar.
Kan lugnt säga att delad glädje är dubbel glädje. Ser fram emot många gemensamma körningar- det finns inte många andra prioriteringar (förutom familjen) som kan hindra mig att följa med.

Med hopp om många, långa goa körningar :twisted: !!!!!

Axman
Senast redigerad av Axman tor jan 29, 2009 20:27, redigerad totalt 2 gånger.
Hellre än bra

Användarvisningsbild
Malte

Inläggav Malte » ons apr 18, 2007 09:57

Hej på er allihop...igen!

Det är jag som är Malte. Ja, jag heter egentligen Mats, men kallas ofta för Malte på modellflygklubben, eftersom det finns så många Mats där. Lite för många tycker de andra, men jag tror inte det kan bli för många av oss. :smile:

Jag har irrat omkring sedan 1967 och har funnit det för närvarande bästa stället - Källebäcken (5 min så är man på Hökensås). Där bor jag tillsammans med fru, barn och hund.

Jag tog mitt MC-kort 1986. Efter ett stort MC-uppehåll på 5-6 år dammade jag av min Yamaha DT250 -79 och blev biten på nytt. Sålde Yamahan till min svåger och köpte en lite roligare hoj hösten 2006 - en röd Dominator från 1998. En perfekt maskin att busa runt på Hökensås med.

Lev väl!

//Mats

Användarvisningsbild
XT Claes
MC: XT660RR
XTZ750
GasGas 250
Honda FT500

Här e ja!

Inläggav XT Claes » ons aug 22, 2007 05:43

Claes heter jag,har hunnit bli lite över 22???,

Har 2 snoddisar som är 8/10 år ,har åkt hoj i ca 6 år men har åkt stor glidare
fick en slags uppenbarelse i våras och köpte min XT och där blev man ju fast.
Bor i Habo,jobbar som mek på Honda / Hallbergs bilservice,lager lite av varje hemma i källarn,cyklar,mopeder,gräsklippare you name it.

Vi ses i skogen!

Användarvisningsbild
lilleman
MC: Yamaha xt660R-08

Hejsan

Inläggav lilleman » mån aug 27, 2007 20:20

är ny här på forumet ... har ganska nyss flyttat upp till onsjö .Vänersborg från Mölndal ..
kör idag en honda vtr 1000 ,,men kommer under veckan att byta bort denna mot en suzuki dr 650 se. :grin: . så i slutet på veckan kanske jag kan åka med om det är nån körning omkring i krokarna :cool: // Lilleman

Uppdaterat 2008-02-13

Det sket sig totalt med affären pga av oseriös handlare
tänker då bojkotta denna affär iallafall..
Men idag 11/2-08 så blev det en trevlig affär med BIKE istället och hämtade ut en ny Yamaha XT 660R
E det nån här som kör denna får ni gärna höra av er med synpunkter

Användarvisningsbild
Tummen
MC: BMW F650GS Dakar
KTM 200EXC

Inläggav Tummen » sön jan 13, 2008 20:32

Hej på er alla fragglar.
Jag heter Thomas och kommer ifrån Sala.Hade min första hoj på tidigt sjuttiotal.Det var en Husqvarna 175cc med Flinktopp.Ramen var ursprungligen e Drömbåge,men den var ombyggd i crosstil.Den var jävligt kul,men totalt okörbar.Gaffeln flexade hur mycket som helst.Den var med andra ord självstyrande eller om det var jag som var (är) en kravel.
Efter det så skaffade jag mig en Suzuki 125GT landsvägcykel ocg det enda som var kul med den var att burna.Såld den efter ett knappt år.
Gjorde därefter ett uppehåll med hoj ända tills 2004 då jag köpte mig en -97:ans Dominator.Det var en jäkla trevlig första hoj och den fick ju in mig på gruset,men den hade en stor nackdel upptäckte jag på hösten 2005.Den var morgontrött.Den ville lägga sig ner när man sladdade och det slutade med en bruten handled och några stygn i ett knä plus ett par tusen fattigare i delar och en missad besiktning.Skulle ju besiktiga samma dag.
På försommaren 2006 köpte jag en en -04:ans BMW F650GS Dakar.Den hade gått 900 mil när jag lastade den på kärran i Varberg.Nu har den gått 3400 mil.jag kör inte inte runt i skogen direkt,men det är grusvägarna här uppe som gäller.Förra säsongen rullade den lite drygt 1700 mil och av de skulle jag tippa att 11-1200 mil är grus.Jag är jäkligt nöjd med den hojen på alla sätt och vis.Den är lite som mig.Är ju inte bäst på någonting men kan lite av varje.
Nu kan jag väl berätta lite om mig själv också.
Det är ju inte bara hojar som fångar mitt intresse.Rally tycker jag är jäkligt skoj.Jag har kört själv och vari kartläsare.Numera är de lite sporadsk mekning åt en kopis.Har ju skruvat på SMnivå i både rally och rallycross.
Förra vintern skaffade jag mig ett nytt intresse.Jag brjade rida och det är jävligt skoj att få komma ut lite i naturen ut en hoj mellan benen.
Sen i höstas så ingår jag i styrelsen för SMC Västmanland och här brukar det köras en touring runt på asfaltsvägarna och det kommer det även göras i år,men det kommer finnas ett alternativ på grus för de som vill.
Helgen den 19-20 juli kommer SMC Västmanland och Hellrediket ha en grussafari någonstans i Sörmland.
Det var lite om mig.Jagkan ju tillägga att jag är en social enstöring.Behöver alltså inte ha folk med mig för att göra saker.kör alltså jäkligt mycket själv.
Jag kan inte ha fel och blir det fel är det inte mitt fel.

Användarvisningsbild
Christian
MC: Xenonkonventerad XRV!

Inläggav Christian » tor jan 31, 2008 15:53

Jaha då är man väl inte mer än skyldig att presentera sig på forumet.

Jag heter Christian och bor i Jönköping, Torpa. Jag är snart 25 år och har åkt hoj från och till sedan jag var liten.

Den första bågen var en liten cross, 50 cc, av märket Puch. Automatare och med vit fin tank, undrar om den fortfarande lever???

Det var försesten min farsa som introducerade mig för att åka hoj, arvet har liksom gått vidare.

Eftersom mamma gödde mig bra på denna tiden så växte jag så sakterliga ur min Puch, och en julafton stod den där... min första Honda!

Det var en röd 80 cc, 4 takt, fin som snus, och man var stoltast och coolast i kvarteret!!!

Då jag då bodde i Bankeryd var det många turer på "gamla sopptippen" som ligger i dess utkant.
Farsan satt i bilen och läste Aftonbladet medans jag lekte runt på slingorna i skogen.

Även denna hoj blev för liten, troligtvis mammas fel igen..., dock blev det ingen efterföljare :sad:

Det skulle dröja tills moppefjunen börjat att växa på överläppen tills jag gick motordrivet mellan benen igen. Införskaffade en Honda, vad annars, MT5.

Självklart skulle det trimmas, och så blev det, lite större cylinder och annat gott som gjorde milen bakom styret roligare.

När man sedan tyckte att moped inte var det bästa i livet längre, gick ganska snabbt efter att man fyllt 16... så hamnade tvåhjulingar lite i frysboxen tills dess att jag fyllde 21.

Mc kort införskaffades och nu var det dags för en ny hoj, men vilken...

Att det skulle bli Honda var väl redan bestämmt, inget annat fick komma in på farsans tomt...

Jag var nere och hämtade min fina enstånkare, XL 600R, i Anderstorp.
Den gick fint och fick vara min trotjänare ett par år. Sedan såldes denna till förmån av en Honda Innova, 125 scooter, inte´väldens ligaste, men billig, 0,25 l/mil.

Och nu sedan mellandagarna 2007 står det en XRV 750 -00 i garaget.

Den känns riktigt kul att äntligen ha en lite mer "riktig" hoj.

Tack Ubbe för att du intruducerade mig för denna sidan. Hoppas vi får många roliga mil på gruset det kommande året.

Ha det

Christian

carla

Inläggav carla » fre mar 14, 2008 13:45

Mikael "Carla" Carlrlström, 71:a, Uppvuxen i Kinna men har bott ett par år i Gbg/Mölndal men är åter i Kinna med snart färdigspacklat hus! (yeeah right)

Körde moppe i unga år, Dakota mellan 14-16½ ålder typ hehe, sursuki 125 RM-84 nåt år ,sedan yz250 några år.

Lumpen och flickvänn ett par år, 7 mån i Bosnien betalde kortet och en Honda VF750 F (tror jag )
Bosnien igen och blev med Rosa YZ750R....rosa....vafan tänkte man på?
Bosnien igen....Ny CBR900RR! Hade den i 5 år =)

Glada dagar ..förutom highsider i högfartarn på Falkenberg då.....hojen klarade sig bra...jag med...Körde PBV I Kosovo med skruvar som stack ur armen ett tag hehe..

Nåt år senare blev det abistinens och en Husky 360 som säljaren lurade mig på..sålde den för halva priset senare till en mekare....yz250 ett par månader men en gick sådär, satsade rejält !CR250 -00....gasade på Svenljungabanan men fick ont i axlen och hade ont ca 1 år...sålde och vågar inte ge mig på cross igen...blev en TTR600 -97:a istället.
Hittade SOE och hakade på Advrider mfl ett parr ggr, bla Teneréträffen 2004 tror jag det var....sålde efter en stöld och drog till Africa .

Köpte en CBR929 veckan jag kom hem, tjejen oxå. Åkte mycket bana och europasem med MotoGp/Ringen samt förlovning ;)
tröttnade på regnet och hutlösa försäkringar....köpte mig en AT förra hösten och förra månaden köpte vi en BMW650GS till frugan....sålde en av 929:orna förra helgen....den andra är på annons...man har tyvärr varken tid eller råd verkar det som.

Satsar på att åka mycket grus och även på sem norröver i sommar.
Carla

Återgå till "Huvudforum"