Presentionstråd

Allmänt (hoj)snack.
Användarvisningsbild
Tim.F
MC: Honda Crm 125R -91
Honda Cr 125R -99
Gilera Stalker -00
Honda MT5 x3
Ford Sierra x2

Re: Presentionstråd

Inläggav Tim.F » fre jan 23, 2009 19:30

Hej alla !!

Tim heter jag blir 16 i år. Har ju inte så lång meritlista som jag kan skriva in... men jag har kört pw50 och nu har jag en gilera stalker. Provkört Dannes hoj en gång men fick inte i mer en 1:an :yeah:
Dessutom är jag son till ubbe som hänger på detta forumet. Så förhoppningsvis kommer jag försöka hänga med er till nästa år på en 125:a.

Mvh Tim
2-Stroke :thumbsup:

Användarvisningsbild
Dansken
MC: KTM 625 SXC + KTM 300 EXC

Inläggav Dansken » tor feb 05, 2009 20:32

Hejsan!
Jag heter Henrik Bach, är av danskt ursprung.
Jag är 22 år gammal och en av mina största passioner i livet är att åka runt och äventyra på min motorcykel.
Motorcykeln då, ja det är en BMW R1200GS och den är helt fantastiskt allround. funkar till i stort sett allt.
Jag jobbar som lärare när jag inte kör motorcykeln, och då inom industriprogrammet där jag lär ut CNC teknik såväl som manuella maskiner och olika svetstekniker, att undervisa är en annan stor passion.
Vintertid pysslar jag med snowboard åkning, när ekonomin vill sig kanske det anförskaffas en drös med dubbade crossdäck att smiska frusen sjö med.

Min motorcykel karriär började med en Yamaha xj550, sen öppnade sig den fantastiska offroad/äventyrs kategorin för mig då jag köpte min andra motorcykel, Honda transalp 87, go hoj, men ville ha mer pulver, så det blidde av olika anledningar min nuvarande BMW R1200GS.
Det är något jag inte ångrar.
Ha det gott, vi hörs
// Henke
Gamla synder:
Yamaha XJ 550-83
Honda Transalp -87 (mest tejp vinner)
BMW R1200 GS
Kawaskaki KLX 650 -94

Användarvisningsbild
Krille
MC: KTM 990 Adventure S -06

Inläggav Krille » tis feb 24, 2009 20:15

Tjillevippen på er!

Ny här på forumet, så jag får väl försöka mig på en liten presentation också.

Krister Johansson, född 1975 och uppvuxen i Gnosjö, Småland. Jobbar på en industri i Gnosjö med laserskärning, och har gjort så i 5 år nu.

Började med enduro -98 och körde fram till hösten -07. Mot slutet hade jag 4 endurohojar som jag servade (inkl. min egen), och det blev lite för mycket, så jag tröttnade lite på enduron och ville ge mig ut på vägarna istället, så i maj -08 köpte jag mig en KTM 640 Adventure -05 som jag åkte runt på lite. Den krängde jag iväg i februari -09 och tänkte väl egentligen vänta lite med att köpa hoj igen, i ett tappert försök att spara lite pengar.
Det höll i nästan 2 veckor, sen åkte jag och köpte min nuvarande KTM 990 Adventure S -06.
En sån jäkla skön hoj! :yeah:

Hittills har jag bara provat den på saltade vägar och längtar efter att få prova den på en fin grusväg. Men redan efter endast ca 4 mils körning, så har jag lärt mig älska sången från mina Akrapovics mer än något annat ljud jag hittills upplevt (i motorväg). :grin:

Det finns sug och förhoppningar om att någon gång kunna införskaffa mig roadbook, för att kunna åka på lite roadbook-rallyn. Men som det ser ut just nu i finanskrisens tider, så får det vänta ett tag. :sad:

Är det någon som ska ut och åka lite grusvägar i trakten av Gnosjö, Värnamo, Gislaved o s v, så får ni gärna höra av er. :smile:

Jag tar även gärna emot förslag på vilka grusvänliga däck jag bör köpa till min Adv. Standard är ju 150-bredd och 18" och där är utbudet väldigt skralt. Finns nästan bara lv-däck (vad jag kunnat hitta så här långt).
Funkar det att köra med 140-bredd på Adv-fälgarna, eller blir det för smalt? Utbudet blir ju väldigt mycket större om det funkar.

Nåja, det var lite om mig och är det någon som undrar något så är det bara att fråga. :thumbsup:
Kör man inte fort, ska man åtminstone ha häftiga grejer! :-)

Användarvisningsbild
JohanL
MC: KTM 690

Inläggav JohanL » lör mar 14, 2009 12:26

Hej! Johan heter jag, född 1984 och bor på Bäckalyckan i Jönköping. Jobbar som lastbilschaufför på ett av Sveriges största åkeri.

Motorcykelintresset väcktes i mopedåldern. Hade en offroad-moppe och åkte dygnet runt, året runt i tre år. :wink:
2004 köpte jag en cross, KTM 125 EXC, men körde väldigt sällan så jag gjorde mig av med den efter 1,5 år.

Sommaren 2007 köpte jag min nuvarande hoj, en Yamaha XT600E -01. Tog mckort sommaren 2008, första tiden körde jag mest i skogarna runt Skärstad/Ölmstad (mellan Huskvarna och Gränna) där jag är uppvuxen och känner till området. Har hittills kört drygt 300 mil med den hojen.

MVH JohanL

Fredrik
MC: Husaberg FE 450

Inläggav Fredrik » sön mar 15, 2009 15:17

Hallå.
Fredrik heter jag. Haboit sedan många år men född -67 och upplärd i språket söder om malmö.
Nu jobbar jag sedan -99 som sjuksköterska på ambulansen i Värnamo och Gislaved.
Jag började åka hoj när jag var 16. Gjorde åt några 125'or och sedan en RD 350 LC.

Min vacklande crosskarriär började 2001 när jag och en komis byggde ihop en YZ 250 av två skrotade hojjar. Avgasporten funkade inte så vi låste den i helt öppet läge. Snacka om smalt effektregister.... :shock:

Sedan har jag haft ett gäng crosshojjar genom åren och efter en sommar med VFR 750 förra året köpte jag en landsvägsreggad EXC 400-01. Det har blivit mest enduroåka de senaste åren men inte mycket grusväg. Men nu är det dax att ta tag i det och hänga med er ut på äventyr. :grin:

Jag ska nämna också att jag hjälper Niklas en del på Bankeryds CrossEnduro. Men det blir ingen smygreklam på forumet det garanterar jag.

Toppen90
MC: BMW R1200GS-07

Inläggav Toppen90 » mån mar 23, 2009 11:24

Skriver några rader om mig.
Jag är en inbiten gnosjöboe som liksom alla andra har ett garageföretag på hobbie planet. Bor strax utanför samhället på en gamal gård som har utsikt över gnosjö. Familjen består av sambo och tre töser, ingen som direkt är intresserad av Mc. Trots att det alltid har funnits motorcyklar att tillgå, Ida fick sin första när hon fyllde 3år. själv har jag alltid hållt på med Mc allt från cross, enduro,lansväg och road racing.
Hojjar som står i garaget i dag är KTM 250, Kawasaki ZXR600R och BMW R1200GS.

KTM använder jag till motion Kawan tävlar jag i ERF med och Bumsen gör jag allt annat med, så som grusåkning.

Mål med tillvaron
Att åka till norge minst en gång om året för att upleva värdens finaste mcvägar

Användarvisningsbild
sudden
MC: XRVALP 750

Inläggav sudden » tor maj 21, 2009 17:50

Hej.
Johan Sundin 32år o nybliven grusåkare , kör yamaha tt 600 97:a
bor i mullsjö.
Har tidigare bara kört landsvägsracer tex. frz 1000 ninja 900, så de här med bresladd på grus
o flyga runt i skogen har inte riktigt satt sig ännu, men jag hoppas kunna följa med på lite turer i sommar.
Jag fick lite bekymmer med olje läck efter sista körningen ,men så snart jag fixat detta har jag tänk o följa med på körningarna. MVH Johan.

Jonathan
MC: XRV 750

Inläggav Jonathan » tis jun 09, 2009 21:48

Tjena!

Jonathan H. nyfrälst grusåkare :grin:

Jönköpingsbo som för närvarande bor i Skövde. Stadiga 28 år fyllda och som de flesta andra började jag min hojkarriär på moped, en liten yamaha.

Efter att ha tagit hojbehörighet ngnstans runt 2003 så köpte jag mig en Kawasaki 400 från 79, mkt fin hoj för att glida runt med men inte mkt mer. I samma veva okynneslånade jag syrrans Yamaha 600 en hel del, rolig hoj men "hyfsat" begränsat när man gillar mindre vägar som allt som oftast övergår i grus... Efter att ha konstaterat att jag nog tycker det är lite väl roligt att köra snabbt så bestämde jag mig för att på en racer/sporthoj blir nog inte ngt körkort långvarigt... och jag därför nog inte skulle åka ngt dylikt fartvidunder.

Så nu i somras (2009) så tog jag mitt förnuft tillfånga och köpte mig en XRV 750 :yeah:
Är grymt imponerad på hur hojen beter sig hitintills, även om man redan börjat snegla på ombyggnationstråden på forumet :roll:

Linda
MC: AT -96. Har även en Varadero -00 till salu.

Inläggav Linda » ons jun 10, 2009 20:01

Ändrar min presentation eftersom saker förändras med tiden. :)

Linda, från Jönköping, jobbar som sjuksköterska på ett djursjukhus i stan.

Kör en ombyggd XRV750. Gillar expeditionsresor och har hittills kört hoj på Island, Kolahalvön och i Marocko.
Försöker hinna köra på hemmaplan också men det blir glest mellan gångerna.
Tränar mycket, mestadels längdskidor eftersom jag satsar på en riktigt bra placering i Vasaloppet.

Drömmer om en långresa som inkluderar Ryssland, Mongoliet, Kina och Kazakstan. =D
Senast redigerad av Linda sön sep 25, 2011 13:18, redigerad totalt 1 gång.

Dust Buster
MC: KTM 990 S - 08

Inläggav Dust Buster » mån aug 03, 2009 07:42

Tjings!

Nicke Lilltroll här, många av er känner säkert igen mitt nick från SOE.se, XRV.net och Adventureriders.se .

Håller till i Stenkullen, sveriges SE-tätaste ort med 3 st SE + 1 till i grannorten Lerum.

Åkt offroad i ett några år nu, böjade med en DR650SE sen en TT600R följt av en 950 Adventure och nu en 950SE :mrgreen: Gillar all typ av motorsport och sedan jag blev med mc-kort så har hojintresset tagit över fritidssysselsättningen

Jobbar med stål/betong, alla tillbehör som kan tänkas behövas för att sätt ihop såväl stora som små betonghus och liknande. Sambo och två döttrar på nu 1,5 och 5 år.

Väl mött på nån körning!

/Nicke
Dust Buster

F/K/A - Nicke Lilltroll

Användarvisningsbild
Kjellgren
MC: Yamaha xtz 750 super tenere 1991

Inläggav Kjellgren » sön sep 13, 2009 10:41

Ok nu har jag äntligen hittat hit.
Mitt namn är Jimmy Kjellgren född 1978 och jobbar som bilplåtslagare på haraldsbilriktning. Har ganska nyligen köpt mig en Yamaha xtz 750 super tenere 91 som jag håller på att försöka lära mig att hantera. Innan dess har jag bara kört lite enduro på ren amatör-nivå med en yamaha wr 426f 01:a som jag sålde precis innan offroadköpet. Jag tog mitt hoj-kort så sent som förra året och har skavt runt på smålands vägar runt 1000mil sedan dess på en Honda cbr 1000 92:a men den var inget vidare på skogsvägar... Nu hoppas jag kunna delta i lite körningar framöver.

Användarvisningsbild
Christian
MC: Xenonkonventerad XRV!

Inläggav Christian » sön sep 13, 2009 18:34

En styck minifraggel!
Kanske att jag en dag får köra grusbusmaskin, det hoppas jag iaf. Men mamma är lite skeptisk...

Tack Danne och Johanna för min snygga tröja!

:fraggel rules:
Bilagor
DSC05516.JPG
DSC05516.JPG (131.61 KiB) Visad 4494 gånger
Försöker släpa runt på en järnhäst i skogen....

stefan
MC: Suzuki DR800 Big-96
"Slightly Modified"

Inläggav stefan » fre okt 09, 2009 17:51

Ja då är det väl dags att presentera sig då.
Stefan Svensson Josefsson heter jag.Stefan kort o gott ute på forumet.
Har kört kört MC sedan -83,ett 10-tal hojar,mest landsväg.Dock 1 XR600 & 1 XT600.
Har haft ett uppehåll sedan 1990 då barnen började födas.
Har nu
2 st. som är i stort sett vuxna.
Började köra scooter 125 -08,& i år blev det en
Dr800 som ska preppas med grova däck & slip on etc.

Acerbis Barkbusters är nu monterade och Labbar med styrhöjare.
Är färdig med luftfilter&ljuddämpare .Har bytt fjädrar runt om,stålomspunna bromsslangar monterade.Andra fotpinnar
på gång.Mer skogsväg till folket :thumbsup: /Stefan
Senast redigerad av stefan sön okt 16, 2011 19:44, redigerad totalt 3 gånger.

Användarvisningsbild
Mhassic
MC: XRV750-98 VIT BOANO EDITION

Inläggav Mhassic » mån okt 19, 2009 18:44

Snabb presentation:

Jag Janne Norrlänning som kör och bor i Haparanda, mitt fordon är en Xrv750-98 som är "lite" moddad .
Ubbe var den som nämde fraggel.se och jag hittade hit.
Har haft kort i två år och kört i något år tidigare.
Började med ett antal äldre lv hojar sen blev det en ktm250 exc-95, sen en xt600-95 som jag bytte gaffel på till en ktm640 sak.
Efter det har jag haft Affen, vilken jag är mycket nöjd med.......Nu iaf. :cool:
Det var lite iaf. :yeah:

Användarvisningsbild
Hans
MC: Aprilia SXV 550
KTM EXC-F 250
Suzuki VZ 800

Inläggav Hans » sön nov 22, 2009 03:58

Hej!
Hans heter jag , nu 39 år och boende i Trollhättan!
Träffat en del av er och alla verkar trevliga

Jag började min mc-karriär -94 bl.a. pga som Edvard sa att det var så att det var så underbart att köra hoj!
94- köpte jag med ett färsk körkort och ingen rutin R-600 med ca hundra kusar!
Och som alla förstår så är det för mycket för en färsking, såg gud/djävulen ett antal/gånger!
Inga olyckor förutom att jag och polisen hade inte samma hastighetsgränser!
Sålde min underbara FZR 600 och köpte en ninja 900 på Bike och var kungen… Ca en månad senare låg jag i diket och fick börja om på noll!
Repade mig bra tog ut en ny zxr 750 och gjorde ett nytt förök att bli bäst!
Gick så där….köpt en cbr 900 och trivdes som fisken…
Anade att tiden tickade, började känna mig gammal och köpte en KTM 640 Motard.
Körde ett par år och tröttnade på hoj!
Sedan snackades det mc-semester och hoj blev ett måste!
Börjar bli gammal och fokuserar på ungar och allt vad det innebär, köper en er6 och åker på semester-
Känner att jag inte är så gammal så jag byter in er-6 och köper mig en aprilia motard!
Tycker att hojen ska utnyttjas dåligt och köper grushjul, bra idè!
Färsk på grus men älskar det redan!
Nu sitter jag här med en motard/grussprättare och en glidara (marauder) och undrar vart tiden tar vägen…….
Kanska är det dom två småungarna här som tar all tid?
Vi som kört ihop tidigare, hoppas vi kan göra det igen....Smålandsturen är en höjdpunkt....

Häls....Vingliga Aprilian-chaufören
resv....felstav pga .... nu är det sent
Aprilia SXV, oftast klar för grus!

Återgå till "Huvudforum"