Tips på bra grusvägar runt Nässjö

Allmänt (hoj)snack.
Användarvisningsbild
badpitt

Tips på bra grusvägar runt Nässjö

Inläggav badpitt » mån jun 16, 2008 14:01

Hej!
Jag är en offroadare som bor utanför Göteborg och håller till mest på Adventureriders och SOE.
I juli skall jag på MC-semester till trakterna utanför Sandsjöfors-Bodafors (utanför Nässjö). Jag har ingen som hellst koll på dessa trakter..
Eftersom det är en semesterrresa tillsammans med min dotter så är det lugna/fina vägar jag vill åka, även kurviga asfalt är ok. Jag skall köra med intergralhjälm och ha landsvägskläder (mao lite lugnare körning).
Gärna lite sevärdheter oxå.
Jag använder Garmin 60 Cx och Muppsås så lite rutter och spår vore kanon.

Tenere Lasse

Inläggav Tenere Lasse » ons jun 18, 2008 20:58

Mitt förslag är att du köper på dig ett st exemplar av Blå kartan NR63 Nässjö. Sedan är det bara att börja utforska stora som små vägar.

Jag kan lova dig att det räcker till mera än en eller två semester veckor. Själv hittar jag fortfarande nya vägar. Trots att jag har åkt offroad mc sedan 1995.
Några mil grusväg. Mera kurvor än 10000mil E4!

Användarvisningsbild
badpitt

Inläggav badpitt » tor jun 19, 2008 06:30

Tenere Lasse skrev:Mitt förslag är att du köper på dig ett st exemplar av Blå kartan NR63 Nässjö. Sedan är det bara att börja utforska stora som små vägar.

Jag kan lova dig att det räcker till mera än en eller två semester veckor. Själv hittar jag fortfarande nya vägar. Trots att jag har åkt offroad mc sedan 1995.

Jo det är helt riktigt, Blå kartan är bra, jag har ju muppsås CN 2008 och Friluftskartan Pro, dessutom använder jag Libers MC-karta den är kanon men! Jag tänkte få något "färdigt" jag blir ju bara i trakterna en 5-6 dagar.
Ibland kan något verkar kanon på kartan inte vara såå intressant i verkligheten och vice versa.
Jag delar gärna med mig av rutter runt Göteborg i utbyte.

Användarvisningsbild
JIMPA
MC: Ktm 690 enduro

Re: Tips på bra grusvägar runt Nässjö

Inläggav JIMPA » tis jul 01, 2008 16:59

badpitt skrev:Hej!
Jag är en offroadare som bor utanför Göteborg och håller till mest på Adventureriders och SOE.
I juli skall jag på MC-semester till trakterna utanför Sandsjöfors-Bodafors (utanför Nässjö). Jag har ingen som hellst koll på dessa trakter..
Eftersom det är en semesterrresa tillsammans med min dotter så är det lugna/fina vägar jag vill åka, även kurviga asfalt är ok. Jag skall köra med intergralhjälm och ha landsvägskläder (mao lite lugnare körning).
Gärna lite sevärdheter oxå.
Jag använder Garmin 60 Cx och Muppsås så lite rutter och spår vore kanon.

Jag bor i nässjö det finns en massa härliga grusvägar runt omkring här på höglandet särkilt runt bodafors :). å de e juh perfekt för din del kan sätta ihop några trevliga vägar jag glömmer alltid memorera namnen på de små byarna men kan sätta ihop ett litet kollage med både asfalt och grus :)!
*vart tog jag vägen?? !!!!!*

Återgå till "Huvudforum"